سوا : سعید

سلام و خسته نباشید .

زنم در 93/11/10 خانه را ترک کردو من درخانه اجاره ای میبودم که 4 میلیون رهن و 400 تومان اجاره بود در تاریخ 93/11/25 فهمیدم که خانم بنده اجاره نامه ای که به اسم من بود را ازخانه برده است و با همدستی صاحب بنگاه جای اسم من را خط زده و اسم خودش رو تو قسمت اسم من نوشته _ البته این دستکاری فقط در نسخه مربوط به من شده که زنم برداشته بود و پیگیری من تونستم یک کپی قرار داد نسخه املاکی رو ازش بگیرم -که ایشون با دست خط خودش روش نوشت که اسم منو خط زدند و اسم زنمو نوشتند .(البته باید بگم که من زمان قرار داد سر کار تو کارخونه بودم و نتونستم برم و زنم باپدرش رفته بودند که زنم جای اسم من امضاء کرده بودند که در روزهای بعد هر وقت از کارخونه اومدم برم پیگیری این کارو بکنم .بنگاهی بسته بود و دومیلیون چک رو پسر عمم داده و یک میلیون از کارت من کشیده شده و یک میلیون نقد داده شده بود سر قرار داد) و خونه رو 93/10/4 گرفته بودیم با صاحب ملک حرف زدم ایشون گفتند که نگران نباش اگه نسخه ایشون رو بخوان بهشون نمیده .
به بنگاه اطلاع دادم که میخوام خونه رو خالی کنم وزمانی تعین کنند برای تسویه -93/12/26 خانه رو تخلیه کردم و ایشان باز تسویه نکردند و هی منو پیچوندند و گفتند اید زودتر میگفتی و از این حرفا که منم گفتم ایرادی نداره قانون هرچی برای دیر گفتن من برای تخلیه تعین کرده میدم .
93/12/27 کلید رو با زور به بنگاهی تحویل دادم و رسید گرفتم /تا 94/1/5 چندین بار هم صحبت کردم که ایشون سر باز زدند و آخر سرم گفتند هر وقت تونستی نسخه قرار داد خودتو بیاری همراه با زنت من بهت جواب میدم .فرداش 94/1/6فهمیدم خانمم مهریشو گذاشته اجرا و زنم ماشینمو داد جلب کردند منم فکر کردم که با بنگاهی دست بیکی کرده تا تو دادگاه 4 میلیونو هم بکشه بالا ( منم خونمو اورده بودم طبقه پائین خونه پدرم و میخوام یک قرار داد بنویسم که خونه رو 4 میلیون و 250000 تومان اجاره کردم همراه با لوازم که ایشون نتونند اموال خانه رو هم مصادره کنند و 4 میلیون رو ) البته نمیخوام جهزیه شونو بخورم یا بالا بکشم فقط میترسم با مامور بیاند خونه و اموال رو مصادره کنند و ببرند جلو همسایه و آشنا ها آبرو ریزی بشه داد گاهمون هم 94/1/17 اعلام شده .
البته من تو کارخونه کارگر هستم و حقوق اصلیم 700هزارتومان هست و هر از چند گاهی اضافه کاری هم میدند کار میکنم .
1 -آیا من با این شکایت جعل اسناد میتونم ایشونو به زندان بیندازم یا چیکار میتونم بکنم .
2-ایا اگه زنمو بندازم زندان میتونم کودک 4 سالمو که از بهمن ماه تا حالا با هزار دوز و کلک نزاشته ببینم تا اون تو زندانه پیش خودم نگه دارم
3- من تو کل دنیا یک ماشین به اسمم بود اونم مصادره کردند آیا 4 میلیون منو هم مصادره میکنند (اگه ایشون به دروغ بگویند من پولو دادم یا بگند برا مهریه این پولو میخوام چی بگم )
4 - کلا برای دادگاه مهریه چیکار کنم .پیشاپیش از راهنمائی شما ممنونم .خواهشا منم برادر کوچیک خودتون بدونید و خوب راهنمائی کنید کلا\" دیگه نمیدونم چیکار کنم .

جواب داده شد:

سلام و تبریک سال نو. طبق نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه در فرض سوال ، مبلغ ودیعه متعلق به مستاجر که به اعتبار آن مورد اجاره بعنوان محل سکونت و تنها سرپناه وی در اختیارش قرار گرفته است .جزء مستثنیات دین محسوب می شود و مشمول بند الف ماده 524 قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی وانقلاب در امور مدنی مصوب 1379 است و قابل توقیف برای استیفای محکوم به نیست . شما نگران نباشید در صورت نیاز بنگاه موظف است که نسخه سوم قرارداد اجاره رو به شما یا در صورت لزوم به دادگاه ارایه دهد.با ارایه نسخه سوم ، دستکاری شدن نسخه اول کاملا محرز خواهد شد.بنگاه املاک رو تهدید به شکایت کنید تا حداقل بابت پرداخت 4 میلیون به خانم شما اقدام نکند. 2- بابت مهریه تنها کار دادن دادخواست متقابل اعسار است.یک دادخواست اعسار آمده کنید و روز جلسه رسیدگی به مهریه به دادگاه ارائه دهید.شما در دادخواست وضعیت معیشتی خود را کاملا توضیح دهید و حداقل 4 شاهد نیز به دادگاه معرفی کنید. 3- شما میتوانید از دست مسئول بنگاه و همسرتان شکایت کیفری به عنوان جعل مطرح کنید ولی با وصفی که بیان نمودید بعید مجرمیت آنها احراز شود. 4- بابت جهیزیه هم طبق سیاهه اموال از شما تحویل خواهند گرفت و راه حلی که فرمودید مثمر ثمر نخواهد بود. موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستریاملاکخانواده و حضانتثبتیجعل و استفاده از سند مجعولاجاره و سرقفلی
برچسب‌ها: توقیف اموالاسترداد جهیزیهتوقیف پول رهن

تاريخ : سه شنبه 11 فروردين 1394 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب جوکر گیم
  • وب یاهو اد
  • وب پرتال مدیران پارسی
  • وب واعظ